Ljudi koji imaju svoje kuće, stanove ili neke druge nekretnine, često su jako vezani za njih. One su njihov dom, njihov mali dio svemira u kojem su stvorili obitelji, pokrenuli poslove, a poneki dočekali i starost. Takva emocionalna vezanost je još jača u slučajevima kada je obitelj sama gradila kuću i uređivala ju.
Ali naš dom ne čine samo zidovi među kojima živimo već i naše osobnosti, uspomene i ljudi koje volimo. Upravo zbog uspomena mnogim je ljudima jako teško prodati svoju nekretninu i odvojiti se od mjesta u kojem su proveli toliko puno vremena i doživjeli mnogo važnih događaja. No, potrebno je znati krenuti dalje i razumjeti da je došlo vrijeme da se nekretnina proda, a dom stvori na novome mjestu.
Prodaja nekretnine
Ponekad je jako teško svoj dom početi nazivati nekretninom za prodaju, ali je nužno, jer samo takvim razmišljanjem će do prodaje doći lako i brzo. Na taj način se nekretnina počinje prezentirati kao proizvod za prodaju i mnogo je lakše dovesti ju do oblika koji će biti poželjan potencijalnim kupcima.
Najvažnija stvar koja utječe na prodaju vaše nekretnine su njeni čisti papiri. Ako je vaša nekretnina legalizirana, a vlasništvo uređeno ne postoji nikakva prepreka za njenu prodaju. Sljedeća stvar na koju bi se trebali fokusirati je uređenost nekretnine, a ona sa sobom često nosi promjene.
Naime, ako želite prodati nekretninu ona se mora sviđati potencijalnom kupcu, a ovisno o zahtjevima tržišta dizajn interijera se mijenja. Velika je vjerojatnost da se vaša subjektivno uređena nekretnina neće svidjeti kupcu već će se odlučiti za verziju koja njemu ostavlja dovoljno prostora da je uredi na način kako on želi. Zbog toga je potrebno urediti nekretninu što modernije i jednostavnije, uz poneki detalj koji će nekretnini dati „wow“ efekt.
U tu je svrhu preporučljivo koristite tehniku „home staging“ koja pomaže urediti nekretninu za potencijalne kupce i daje najbolje savjete za brzu i efikasnu, ali i financijski bolju prodaju nekretnine.
Dobre slike su neophodne!
Neuredna nekretnina za prodaju potencijalnom kupcu je vrlo nezanimljiva i ne privlači njegovu pažnju. Prvi razlog leži u činjenici da slike ne prikazuju nekretninu u stvarnosti niti mogu kupcu predočiti kako ona izgleda jer se na slici nalazi mnoštvo nepotrebnih osobnih stvari vlasnika.
Drugi razlog je loša poruka koju prodavatelj daje kupcima, a koja govori da je prodavatelj nemaran i da mu nije stalo do kupca što posljedično dovodi do zaključka da je on nemaran i prema svojoj nekretnini. Tada se javlja pitanje u kakvom je nekretnina zapravo stanju i što se sve može dogoditi u bliskoj budućnosti o čemu nismo znali ništa, a potencijalni je građevinski ili dizajnerski promašaj ili kvar.
Treći razlog je nemogućnost kupca da u tom čitavom neredu zamisli svoj novi dom. Svaki kupac ima svoju viziju doma, razmišlja o načinu kako urediti nekretninu i učiniti je svojim novim domom, ali je to jako teško učiniti ako se ne vide osnovne vizure prostora od prevelike količine namještaja, raznog pribora, razbacane odjeće i slično.
Kako bi vam pomogli otkriti najjednostavniji način za prodaju nekretnine odabrali smo jedan primjer koji će vam pomoći da shvatite kako se lijepo može prezentirati vlastita nekretnina za prodaju i kako se može uspješno prodati.
Zamislite najvažniju prostoriju u stanu, dnevni boravak, u kojem je nakon selidbe prodavača ostala samo kutna garnitura. Prostor izgleda pust i zapušten dok se u njega ne dodaju mali tepih i stolić, kutna samostojeća svjetiljka i velika biljka u visokom loncu. S vrlo malim troškom soba može postati predivan prostor koji mami na useljenje i slike nekretnine će privući poglede ljudi u oglasniku.