Prodaja nekretnine je dugotrajan proces i veoma je važno pristupiti mu maksimalno profesionalno. Budući da su nekretnine vrijedna imovina, njihova kupnja zahtjeva jednu od najvećih financijskih investicija. Tržište nekretnina je veoma „prometno“,  te da bi se vaša nekretnina istakla u masi oglasa, potrebno je stvoriti kvalitetan oglas i u obzir uzeti neke moderne oglašavačke alate koje nudi internet. Kroz današnji tekst donosimo vam više savjeta oko oglašavanja nekretnine i načina na koje možete svoj oglas učiniti privlačnim kod kupaca.

Priprema nekretnine za oglašavanje

Prva stvar koju morate učiniti prije samog oglašavanja je priprema nekretnine za prodaju. Na našem blogu smo već napisali detaljan tekst o tom procesu, koji obuhvaća prikupljanje potrebne dokumentacije, uređenje nekretnine, odluku o cijeni i samo oglašavanje.

Priprema za oglašavanje obuhvaća uređenje nekretnine, kako bi ona na slikama izgledala što bolje (no preporuka je da prvenstveno izgleda realno) i konačnu odluku o cijeni koju ćete oglašavati. Nakon što ste uredili nekretninu, pobrinite se stvoriti nekoliko kvalitetnih fotografija interijera i eksterijera nekretnine. Uvijek nekretninu fotografirajte tijekom dana, kako bi osvjetljenje bilo što jače i koristite kvalitetan fotoaparat. Tamne slike i one loše rezolucije mogu odbiti potencijalnog kupca, stoga u slučaju da nemate kvalitetnu opremu, dobro je angažirati profesionalnog fotografa.

Osim samih fotografija nekretnine, za kreiranje oglasa dobro je imati i tlocrt nekretnine, koji će ljudima odmah dočarati kako su prostorije raspoređene u stanu i koja je njihova veličina. Nakon što imate kvalitetne slike, možete krenuti s kreiranjem oglasa.

Savjeti za oglašavanje nekretnine

Kod kreiranja oglasa za nekretninu, veoma se je važno držati nekoliko bitnih savjeta.

Naziv oglasa

Prva stvar koju morate smisliti je naziv oglasa. Budući da na mnogim oglasnicima naziv može sadržavati samo određen broj znakova, veoma je bitno da je što kraći i sadržava glavne informacije vezane uz nekretnine. To su:

  • Vrsta nekretnine – Stan, garsonijera, kuća…
  • Mjesto na kojem se nalazi nekretnina
  • Kvadratura nekretnine
  • Stvari koje ističu vašu nekretninu (bazen, odličan pogled na more, blizina centra…)

Primjer kvalitetnog naslova oglasa za nekretnine može biti: Split, centar – Namještena kuća, 103 m2, garaža

Opis oglasa

Opis oglasa mora sadržavati sve bitne informacije vezane uz vašu nekretninu. Nemojte lažno predstavljati nekretninu, jer s time ne postižete ništa pozitivno. Jedino možete izgubiti vrijeme potrošeno na razgledavanje nekretnine od kupaca koji će se u konačnici razočarati zbog drukčijih očekivanja.

Detaljno opišite:

  • Vrstu nekretnine – Opišite nekretninu koju prodajete, bilo da je riječ o kući ili stanu. Ako se radi o stanu, istaknite informacije o zgradi u kojoj se nalazi, koliko još stanova ima u zgradi, na kojem se katu nalazi stan, ima li zgrada lift i sve ostale bitne stvari.
  • Lokaciju nekretnine – Lokacija nekretnine može biti presudna za kupnju nekretnine. Opišite kakav je kvart u kojem se nekretnina nalazi, da li se u blizini nekretnine nalaze druge kuće ili priroda, te istaknite zanimljive i korisne sadržaje u blizini.
  • Informacije o nekretnini – Godina izgradnje kuće, godina renovacije, način grijanja, stolarija i sve druge bitne informacije o nekretnine je potrebno istaknuti u oglasu.
  • Sve ostalo što smatrate važnim – Opis oglasa je mjesto gdje je poželjno napisati što više informacija o nekretnini, kako bi se uštedjelo vaše vrijeme i vrijeme potencijalno zainteresiranih kupaca. Ako oglas napišete detaljno i transparentno, izbjeći ćete nepotrebna razgledavanja, jer ćete eliminirati razgledavanja s ljudima koje neke stvari oko nekretnine ne odgovaraju.

Slike nekretnine

Oglas obogatite s kvalitetnim slikama. Slike su glavna i prva stvar koja će privući pogled osobe prilikom pretraživanja oglasa. Životopisne slike s kvalitetnim prikazom nekretnine i boja, zasigurno će istaknuti vaš oglas u masi drugih.

Prvu sliku oglasa obavezno stavite najkvalitetniju, koja reprezentira nekretninu ili stan koji prodajete u najboljem svjetlu i koja će privući kupce da kliknu na oglas.

Sa slikama možete ispričati priču. Nakon prve fotografije, možete ih postaviti u redoslijed, od vanjskog izgleda nekretnine, do ulaska u stan i prolaska kroz prostorije. Slike soba i kupaonice postavite među posljednje, a slika tlocrta stana neka bude zadnja.

Sada imamo i raznih firmi koje se bave 3D snimkama nekretnina, tzv. „vizualno razgledavanje“ što je zapravo vrlo realno prikazivanje nekretnine bez da fizički uđete u prostor.

Cijena nekretnine

Imajte na umu da će je normalna praksa prilikom kupnje nekretnine cjenkanje, stoga uvijek morate biti spremni nešto sniziti oglašavanu cijenu. Nikada na oglas nemojte stavljati najnižu cijenu koju ne namjeravate spustiti.

Također, prije postavljanja nekretnine na oglasnik, promotrite kako se kreću cijene na tržištu nekretnina i jeste li odabrali dobru cijenu. Nerealna očekivanja i previsoka oglašavana cijena stana, može odvući vaš oglas od kupaca.

Angažirajte agenciju za nekretnine

Prodaja zahtjeva puno više od samog oglašavanja nekretnine. Bitno je pravilno komunicirati s potencijalnim kupcima, voditi ih na razgledavanje nekretnine i znati pristupiti pregovorima kod prodaje. Imajte na umu da sve ove stvari zahtijevaju puno vremena i brige, te da je dobar korak kod prodaje angažirati agenciju za nekretnine. Njeni zaposlenici će umjesto vas odraditi cijeli proces, od profesionalnog oglašavanja, do brige oko prezentiranja nekretnine i rješavanja potrebne dokumentacije.

Osim toga, agenti za nekretnine imaju znanje vezano uz oglašavanje, poznaju tržište nekretnina i mogu subjektivno odrediti realnu cijenu vaše nekretnine, te pravilno prezentirati nekretninu u oglasniku.

Angažiranjem agencije za nekretnine, postići ćete puno bržu prodaju nekretnine i uštedjeti si mnogo vremena. Upravo zbog toga, provizija koju agencije uzimaju nije trošak, jer za nju dobivate puno veću vrijednost od novca – slobodno vrijeme i manje stresa.